Joebirds55

Leshoure

Recommended Posts

Im starting Leshoure over McGahee. Much better matchup against a poor defense.

 

 

With all due respect, McGahee had a hell of a game against a tough Falcons D on the road.

 

You would be insane to sit him now for a guy who hasn't played in a long while.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I like the enthusiasm shown in the article but that analysis really didn't do much other than say 1) the lions have had trouble running the ball thus far this season (against one great run D and another that appears to be much improved) 2) LeShoure is 6'1 220 and fast (which is kinda an accident waiting to happen as an RB) .. the point is the guy hasn't had a single regular season carry. Now I love rolling the dice as much as the next guy and I am a BIG believer that past production doesn't equal any future result, but there's no way I'm starting him over proven guys in my money leagues this week. If he happens to seize the role and go off this week, I am fine with being "that guy" who left him on the bench. I'll do that for this week then roll with him for the next 13 weeks. I'd be happy with just being the team that picked him up and has him for the rest of the year.

Edited by WildTurkey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Very interesting. As the week goes on the more positives I hear about starting him. I'm considering him at either rb2 over turner (spiller rb1) or flex. He was a beast at Illinois

Share this post


Link to post
Share on other sites

My rbs are fjax-injured turner-sucking spiller-carrying the squad haha and quizz and mendy....so starting him over a guy like turner isn't out of the question by any means...I'm sure others are in similar situations

 

 

:lol:

Also thread wasnt intended for advice haha just gauging the interest in leshoure for the week

 

 

:lol:

I'm just hoping spiller can continue to produce and make up for turner constantly sucking haha

 

 

:lol:

Always possible he cleans up in garbage time and puts up solid numbers and possibly a score who knows. It's fantasy football... Haha

 

:rofl:

 

And this is how Joe got his nickname "Haha"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even if Leshoure were the 100% bonefide, experienced, starter in Detroit he wouldn't have much more appeal than Ingram for the Saints.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unless the guy who wrote that article has some sort of super duper insider, he's just making sh*t up when he says that Leshoure is expected to "get 20 or so" touches.

 

Yeah, exactly. That's what I thought was so interesting. This guy is making some pretty bold, definitive statements, like he knows something....we'll see.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bottom line, if he's your best option, give it a shot, but no way I start him over McGhaee at this point.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yeah, exactly. That's what I thought was so interesting. This guy is making some pretty bold, definitive statements, like he knows something....we'll see.

 

 

Isn't that pretty much what the Bleacher Report does?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isn't that pretty much what the Bleacher Report does?

 

This was a particularly strong endorsement in this case, almost a guarantee, that's all. Usually the comments and predictions are a little more tempered.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unless the guy who wrote that article has some sort of super duper insider, he's just making sh*t up when he says that Leshoure is expected to "get 20 or so" touches.

 

Yeah, exactly. That's what I thought was so interesting. This guy is making some pretty bold, definitive statements, like he knows something....we'll see.

 

 

There are some really good and even well connected writers on B/R but then there are some (seems like a ton) that make me just scratch my head...and I have also seen plagiarism issues at B/R too

Share this post


Link to post
Share on other sites

There are some really good and even well connected writers on B/R but then there are some (seems like a ton) that make me just scratch my head...and I have also seen plagiarism issues at B/R too

 

 

Very good to know.

Share this post


Link to post
Share on other sites

16 for 61 in the first half. He looks good. Powerful and decisive running. Looks like they are really leaning on him.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goodbye Kevin, thanks for staying healthy!

 

I already poured out a 40 for him..... :bash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Well, look at what you know.

 

You know that McGahee is a top 10 (give or take) back in terms of ff scoring.

You know that he a veteran, healthy workhorse back who can effectively carry the ball 20+ times per game.

You know that he will get almost all of the carries - he isn't splitting time with anyone.

You know that, more likely than not, McGahee's team is not going to throw the ball more than 40 times in the game.

You saw him play in a professional football game last week.

 

What do you know about Leshoure?

 

 

I know I have 33 points in my starting lineup because of Leshoure

McGahee had 7... perhaps matchups really do have something to do with the game after all.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.